Vattenfall Seura-Cup osakilpailu II kisareissu Forssaan keskiviikkona 29.07

16.7.2015

PM-ratakävelyt vietiin mallikkaasti läpi viime tiistaina säänhaltijoiden suosiessa kesäillan kävelytapahtumaa. Oli hienoa seurata lukuisaa määrää sisulisäikäisiä urheilijoita HämSYn piirin eri seuroista kokeilemassa ennakkoluulottomasti tätäkin lajia. Näissä kisoissa nähtiin ja saatiin Turrelaisten tyylikkäiden kävelysuoritusten lisäksi jopa mitalimenestystä. Naisten 5000 metrillä valmentaja-urheilija Jonna Stenroos käveli Ikurin Vireen Jenni Lahtisen perässä hopealle. Nuorempi Stenroos, Salla käveli T10 sarjassa pronssia. Silja Hyvönen käveli T11 sarjassa hienosti hopealle. Kävelijä-moukarinheittäjä-korkeushyppääjä (tilastotulos 164 !) Maija Marttila käveli ainoana osallistujana, mutta hyvällä ajalla kultaa N17 sarjassa. Poikien puolella P9 sarjassa Matti Köykkä käveli hopealle. Kaikille mitalisteille ja myös kaikille mukana olleille kävelyurakan puhtaasti suorittaneille lämpimät onnittelut.

Kisassa oli mukana myös piirin ulkopuolelta muutama osallistuja jotka tekivätkin erinomaisia tuloksia. Kari Laiho Laitilan Jyskeestä käveli miesten 10 000m alle Kalevan kisa rajan. Nuoremmissa ikäsarjoissa Rosa Niittyviita (T11) Lahden Ahkerasta käveli ikäluokkansa kärkituloksen 1000 metrillä ja siskonsa Sara Niittyviita (T14) käveli tiukan kisan Toijalan Vauhdin (HämSY) Sini Tirrin kanssa 2000 metrillä, joka päättyi niukasti jälkimmäisen voittoon. Molempien ajat sijoittuvat kärkipäähän ikäluokkansa tämän vuoden tilastoissa.

Seuraava tavoitekisa sisulisäikäisille + M/N17-sarjalaisille on parin viikon päästä keskiviikkona 29.07 järjestettävä Vattenfall Seura-Cupin II osakilpailu. Kisa järjestetään Forssassa klo 18:00 alkaen. Joukkueenjohtajana toimii Sari Pelto. Osakilpailun lajit löytyvät www.kilpailukalenteri. fi. Valmentajat ovat jo kokoamassa joukkuetta ja kyselevät urheilijoilta / vanhemmilta pääsystä tähän tärkeään kisaan. Niinkuin ensimmäiseen osakilpailuun, myös tähän toiseen osakilpailuun meillä on tavoitteena koota joukkue, joka kattaa mahdollisuuksien mukaan kaikki kisalajit mahdollisimman suuren pistepotin kokoamiseksi. Tämän onnistumiseksi on erinomaisen tärkeää että urheilijat olisivat käytettävissä mahdollisimman kattavasti tässä seurajoukkuekisassa.

Seura on varannut 50 hengen bussin Atro Vuolteelta tätä kisareissua varten. Alustavasti on suunniteltu, että bussi lähtisi Ratinasta noin klo 15:00 kisapäivänä. Paluu Forssasta tapahtuu heti kisan jälkeen saman paikkaan. Bussi on varattu ensisijaisesti urheilijoille ja joukkueen huoltajille. Kuitenkin, jos bussissa on tilaa, niin kyytiin otetaan mahdolisimman moni kannustaja mukaan. Jos tiedät tulevasi kisoihin omalla kyydillä niin ilmoita siitä hyvissä ajoin valmennusryhmien vetäjille, niin tiedetään tarjota halukkaille mukaantulijoille tätä seuran kustantamaa bussikyytiä.

Tästä kisasta, kisajoukkueeesta ja aikatauluista tulee vielä toinenkin tiedote lähempänä kisa-ajankohtaa.

Ennakkoon muistutetaan että Elo-syyskuussa riittää vielä kesäkauden huipentavia tavoitetapahtumia. Sisulisäikäisillä pm-sisulisähuipentuma ja pm-sisulisäviestit. Vanhemmilla ikäluokilla pm- ja aluemestaruuskilpailut sekä SM-kilpailut. Lisäksi elokuun alussa järjestämme omat Elo-Turrekisat ja elo-syyskuun vaihteessa olemmme mukana järjestämässä YU-8 kanssa Tampereen Kaupungin mestaruuskisoja nuoremmille ja vanhemmille ikäluokille. Lisäksi syyskuun alussa järjestetään Hervannan Juhlakisat, puolessa kuussa avoimet pm-maantiekävelyt ja syyskuun lopussa avoimet seuran mestaruusheitot. Näistä kaikista kisoista lisää tietoa tuonnempana, mutta nyt käydään porukalla ensin Forssassa.

Kesäkisaterveisin,

Jukka, pj