HämSYn pm-sisulisähuipentumasta ja pm-sisulisäviesteistä 2015

29.7.2015

Vattenfall II-osakilpailun (29.07.2015) ja Elo-Turre kisan (torstai 06.08.2015) jälkeen seuraavana ovat vuorossa nimensä mukaisesti tärkeimmmät sisulisäikäisten kesäkauden kisat eli pm-sisulisähuipentumat henkilökohtaisissa- ja viestilajeissa. Tässä tiedotteessa tietoa näistä kisoista ja niihin liittyvistä ilmoittautumisaikatauluista. Lisätietoa tarvittaessa valmennusryhmien vetäjiltä.

T/P14-15 sarjalaisilla on hyvä hakea A- ja B-tulosrajoja pm-sisulisähuipentumassa useammassakin lajissa jotka oikeuttavat osallistumiseen ikäluokkiensa SM-kisoissa Oulussa 21..23.08 henkilökohtaiseen ja/tai joukkuekisaan (hypyt / heitot). Hyvänä esimerkkinä viime vuonna SM-kisoissa Riku & Totte voittivat moukarin joukkuekisassa yhteistuloksellaan kultaa.

Viestipuolella kannustimena nostetaan esiin sekä N kävelyjoukkue että M19 joukkue joka useamman vuoden sitkeän uurastukseen ja yrittämisen jälkeen sai SM-viesteissä upeat sijoitukset kaikilta osallistumiltaan viestimatkoilta. Näiden joukkuiden vahvuus ei ollut suomen tilastokärkitulokset vaan yhdessä tsemppaaminen. Kahden vuoden päästä SM-viestit järjestetään Tampereella ja tavoitteenamme on saada viimeistään noihin kisoihin lisää joukkueita seurastamme.

pm-sisulisähuipentuma la-su 8-9.08

- 9-15 vuotiaiden pm-sisulisähuipentuma järjestetään tänäkin vuonna Ratinassa la-su 08...09.8.
- Viimeinen ilmoittautumispäivä pm-sisulisähuipentumaan on 04.08. Seura ilmoittaa ja kustantaa ne ilmoittautumiset jotka on tehty valmennusryhmienvetäjille tai Sari Pellolle maanantai-iltaan 03.08 klo 21:00 mennessä. Tuon ajankohdan jälkeen ilmoittautuminen tulee tehdä ja kustantaa itse www.kilpailukalenteri.fi ohjeiden mukaan.
- Seura toivoo mahdollisimman monen Turrelaisen lähteävän rohkeasti mukaan näihin kisoihin ja ottavan osaa usampaakiin lajiin. Seuraavanlaisia ohjeistuksia HämSYsta on annettu tähän kisaan.
• Urheilija saa kilpailla vain syntymävuottaan vastaavassa sarjassa, mutta poikkeuksena mm. seivästä ei ole kaikissa ikäluokissa, joten tällöin saa kilpailla vanhemmassa ikäluokassa osanotto-oikeusrajojen puitteissa.
• P/T 10-13 osanotto-oikeus 4 lajia/urheilija/huipentuma.
• P/T9 Miniottelujen osallistumisoikeus on kahteen otteluun/päivä, jotka tulee valita ilmoittautumisen yhteydessä. Huom! Sarjoihin P/T9 osanotto-oikeus VAIN 2006 ja 2007 syntyneillä. Ei siis nuoremmilla.
• P/T 14-15 ei lajimäärärajoituksia.
-Nämä kisat on HämSYn seurojen yhteiskisat jossa kullakin seuralla on toimitsijavastuunsa. Kunhan TU-38 toimitsijavastuut selviävät tarvitaan vapaaehtoisia toimitsija-apuja jotta valmennusryhmien vetäjät ehtivät keskittymään urheilijoista huolehtimiseen. Vapaaehtoisilmoittautumiset allekirjoittaneelle.

pm-sisulisäviestit la 15.08

- 9-15 vuotiaiden pm-sisulisäviestit järjestetään tänä vuonna myös Ratinassa lauantaina 15.8.
- Tavoitteena on koota mahdollisimman monta joukkuetta kaikille viestimatkoille. Tämän takia on erinomaisen tärkeää että kaikki Turrelaiset ovat käytettävissä viestijoukkueisiin, vaikka eri ikäsarjoissakin, jos tarve on.
-Valmennusryhmien vetäjät kokoavat viestijoukkueet näihin kisoihin. Viimeinen ilmoittautumispäivä pm-sisulisäviesteihin on 11.08. Varmista valmennusryhmän vetäjälle hyvissä ajoin ennen tuota päivää mikäli ET ole käytettävissä viestijoukkueissa.
-Lisätietoa viestiharjoituksista ja joukkueista lähempänä kisa-ajankohtaa.

Kesähuipentumaterveisin,

Jukka, pj