Syyskuun yu-tapahtumia kisailtavaksi ja toimitsijahommiksi

30.8.2015

Vielä on kesää ja yu-kautta jäljellä syyskuun verran. Viimeisenä kesäkauden kuukautena on normiharjoitusten lisäksi tarjolla on nippu kisatapahtumia, joihin kannattaa ehdottomasti lähteä mukaan kisaamaan ja omiin kisoihimme toimitsijaksi tapahtuman toteutusta auttamaan.

-Sunnuntaina 06.09 klo 12:00 alkaen järjestämme pm-10 000 m ja Hervannan XXXIII Juhlakisat Hervannan Keskusurheilukentällä. Täällä on paljon lajeja tarjolla ja runsasta urheilijoiden ja toimitsijoiden osanottoa toivotaan.
-Tiistaina 15.09 klo ~ 17:00 alkaen järjestämme "yrityskisat" Pyynikinkentällä, johon tarvitsemme toimitsija-apuja kuulaan, pituuteen ja juoksuihin.
-Lauantaina 19.09 kisataan pm-moniottelut, osa II Ratinassa (T/P9...13). Tarkistakaa ilmoittautumisohjeet valmennusryhmien vetäjiltä. Kaikki Turrelaiset rohkeasti testaamaan tänne kesän aikana hankittuja taitoja eri lajeissa.
-Sunnuntaina 20.09 klo12:00 alkaen järjestämme pm maantiekävelyt Hervannassa Ahvenisjärvellä. Täällä on kävelysarjat N/M sarjojen lisäksi myös sisulisäikäisille T/P 11, 13 ja 15. Kävelijöiden lisäksi tarvitaan toimitsijat valvomaan /varoittamaan muutamaan kevyenliikenteen risteykseen muuta kevyttäliikennettä.
-Lauantaina ja sunnuntaina 26..27.09 järjestämme Seuran avoimet mestaruusheitot Lauantaina Pirkkahallilla (kiekko, moukari) ja sunnuntaina Hervannassa (keihäs, kuula). Nämä kisat päättävät TU-38 kilpailukauden 2015. Mutta ei tässä vielä kaikki!

Maanantaina 28.09 klo 17:00 alkaen vietetään kaikkien valmennusryhmien yhteiset kenttäkauden päättäjäiset. Ahvenisjärven maisemissa juostaan viimeinen Ahvenisjärvi-cup ja samalla Kunniakierrostapahtuma.
-klo 17:00 Ahvenisjärvi Cup (ajanotolla)
-Noin klo 17:15 Kunniakierroshölkkä (1 Ahvenisjärvikierros = 2 ratakierrosta)
Urheilijoiden lisäksi kaikki vanhemmat, kannustajat ja yhteistyökumppanit ovat lämpimästi tervetulleita mukaan kiertämään ~tunniksi Ahvenisjärveä kävellen, hölkäten, juosten, keppikävellen. Ei osallistumismaksua. Tarjolla lenkkitunnelmointia, mehua / kisamakkaraa.

Kunniakierrostapahtuman yhteydessä on mahdollisuus kerätä varoja seurallemme ja urheiluliitolle. Kunniakierros-keräyskuponkeja, joihin voi kerätä tukijoita omalle juoksulleen (kertatukimaksu tai kierrostukimaksu) saa harjoitusten yhteydessä joko valmennusryhmien vetäjiltä tai suoraan Kunniakierrospäälliköltä Kivipuron Jukalta.

Kaikkiin omiin kisoihimme tarvitaan toimitsijoita. Kisajärjestelyjen kannalta olisi erittäin suuri apu, mitä aikaisemmin pystytte ilmoittautumaan toimitsijatehtävissä käytettäviksi. Kiireisinä aikoina on tietysti haastavaa sitoutua etukäteen toimitsijaksi, mutta jo tieto siitä, että mahdollisesti on käytettävänä siinä ja siinä kisassa auttaa tapahtuman suunnittelua.

Edellä mainittujen tapahtumien lisäksi järjestetään koulujen ja myös KLLn (Koululiikuntaliiton) mestaruuskisoja. Näistä tarkempia tietoa suoraan kouluilta.

Piirileirihausta ja uudistuneesta nuorten alueellisesta maajoukkueleirityksestä tiedotetaan lisää myöhemmin tässä kuussa.

Syyskuun jälkeen siirrytäänkin seuraavaksi peruskuntokauteen. Lokakuun alussa tiedotetaan lisää askelmerkeistä kohti talven hallikautta ja muista syyskauden tapahtumista. Jos kisatapahtumista tai muusta seuran toiminnasta on kysyttävää, niin ottakaa rohkeasti yhteyttä valmennusryhmien vetäjiin tai allekirjoittaneeseen.

Kisaterveisin,

Jukka, pj