SM-kisayhteenvetoa Kajaanista (M/N16 ja 17) ja Hämeenlinnasta (T/P14 ja 15). Hyviä tuloksia ja kyllä, myös mitaliuutisia.

21.8.2016

Emmi lennossa N16 korkeuskisassa tuloksena SM-neljäs sija Kajaanin kentällä
Janika, Stiina ja Elisa joukkuekuvassa Hämeenlinnan SM-kisoissa
P14 300m SM-hopeamitalisti Julius mitalistikavereineen Hämeenlinnassa

Kuluneena viikonloppuna kisattiin suomenniemellä nuorimpien SM-kisat Kajaanissa M/N16 ja17 sekä T/P14 ja 15 Hämeenlinnassa. Molemmilla paikkakunnilla oli mukana hyvä edustus TU-38sta. Alla päällimmäisiä kisaraportteja tietoon saatuna.

Kajaanissa olivat mukana Merette (N16, 3-loikka), Emmi (N16, korkeushypyssä) ja Köykän Miko (M16, pituus), joka hyppäsikin kisoissa oman ennätyksensä 5.46. Emmi jatkoi hienoja esityksiään kansallisissa korkeuskisoissa hypäten SM-neloseksi tuloksella 162. Kaikki mitalit jaettiin tuloksella 165 eli kauas ei jäänyt seuraavat sijatkaan. Nuorten miesten puolella kisoihin oli osallistumassa myös Laukkasen Riku M17, moukarin tilastokolmonen, mutta valitettavasti viimehetken sairastuminen kisamatkalla esti Rikun osallistumisen kisaan. Hyviä toipumisia. SM-kisoja kyllä riittää tulevinakin vuosina.

Hämeenlinnassa nuorimpien SM-kisoissa mukana olivat Arttu P15 (100m aj, 300m aj) ja P14 Julius (100m, 300m). Tytöissä kisakokemusta henkilökohtaisessa ja joukkuekisassa hakemassa olivat T14 pituudessa ja 3-loikassa Janika, Elisa ja Stiina. Arttu aitoi molemmilla matkoilla hienot omat ennätyksensä jotka samalla ovat uudet seuraennätykset aitamatkoilla. Pidemmällä aitamatkalla sijoitus oli hienosti SM-kutonen. Juliuksen viikonloppuun mahtui tunnelmia laidasta laitaan. P14 100m finaalissa Julius oli maalikameratarkastelun jälkeen neljäs tuhannesosalla pronssimitalista jääneenä. Hieno sijoitus, mutta mitali oli niiiiin lähellä... Sunnuntaina oli uusi päivä ja nälkää jäljellä. Juliuksen ohjelmassa oli 300m sileän juoksu. Julius rutisti sunnuntaipäivän päätteeksi vastustamattomasti ja kerrassaan upeasti SM-hopealle, mikä kuittasikin pikamatkan harmin. Juliuksen aika 37,50 lähentelee Koivulan Markuksen kovaa seuraennätystä vuodelta 2007 37,33.

Kiitokset ja onnittelut kaikille urheilijoille ja ehdottomasti myös valmentajille tehdystä työstä pitkin harjoitus- ja kilpakautta sekä tämän viikonlopun SM-kisaurakasta!

Kausi vielä jatkuu ja edessä on nuorimmille urheilijoillemme seuraavaksi Tampereen Mestaruuskisat keskiviikkona Ratinassa ja lauantaina Hervannan Juhlakisat Hervannan Keskusurheilukentällä. Nähdään näissä kisoissa!